Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

söndag 8 augusti 2010

Det blev inte som vi tänkt oss...


Idag gav Simon, svärfar och jag oss ut i skogen för att plocka kantareller.
Men det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss...


Efter mycket letande hittade vi nämligen bara en endaste kantarell!
Vi var tydligen för tidigt ute.


Lite smått besvikna så började vi istället att plocka blåbär. Det blev en hel del så när vi var klara kände vi oss rätt nöjda i alla fall.

Med alla blåbär gjorde jag en blåbärs pannkaka som blev riktigt god.


Det är väldigt snabbt och enkelt att göra:
4 ägg
1 liter mjölk
3 kkp mjöl
2 msk socker
1/2 tsk salt

Visp ihop detta i en bunke och häll sedan ut i en plåt med höga kanter. Strö sedan blåbär över hela plåten.

Grädda i ungen på 225 grader i ca 20 min.

Strö sedan florsocker och vaniljsocker över och servera med grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar