Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

söndag 11 juli 2010

Soff funderingar...

Idag åkte vi förbi huset igen för att visa för syrran med familj. Varje gång jag är där blir jag bara mer och mer förvirrad över hur vi ska möblera vardagsrummet.
Vi trodde vi hade en klar plan med att beställa 2st 3sits soffor i ljusgrått med en svart/mellangrå stormönstrad fåtölj till för att bryta av lite. Till det hade vi tänkt att special beställa en riktigt stor matta för att få in lite textil. Vi skulle även få plats med ett stort matbord där vi skulle kunna sitta och äta när vi är många.
Men igår förändrades allt när jag fick syns på en så snygg liggfåtölj i en helt underbar lila färg, så nu måste vi tänka om! Vi kommer nämligen inte få plats med de sofforna vi hade tänkt och en liggfåtölj. Så därför är jag nu inne på att skaffa en större hörnsoffa och till ha en eller två liggfåtöljer. Simon blev lika kär i de lila liggfåtöljerna som jag så där har vi allt klart. Däremot hittade jag en hörnsoffa som var helt lovely, men där är inte Simon med på noterna. Så nu har vi helt enkelt kört fast. Vi har bestämt att åka till en sista möbel butik för att kolla lite mer.
Att de roligaste saker ibland kan bli så svåra, det är mycket att klura på...


Den liggfåtöljen vi kollade på är i en mycket mer skarp lila färg, alltså så cool. Hörnsoffan var i ett vit/svart melerat tyg. Tror att den lila färgen skulle bryta av bra och ge lite kontrast i det stora vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar