Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

måndag 12 juli 2010

Klädsel ombord på kryssningen

Vi närmar oss vår kryssning och jag är i full gång med att planera vår packning. Jag läste idag följande på bifogad viktig information till vår bokning:

" Det är lätt att planera vad du ska ha på dig under kryssningen. Du behöver ha lediga kläder för dagarna ombord och lite snyggare kläder för kvällen.
För kvälls bruk passar:

- Casual: sport skjorta och byxor för män och kjol eller byxor med överdel för kvinnor.
- Smart casual: klänning eller byxdräkt för kvinnor och blazer för män.
- Formal: cocktail eller långklänning för kvinnor och kostym och slips eller smoking för män."

Varje dag är det bestämt vilken av följande dresscode som gäller. Imorgon måste jag ringa och kolla hur många det är av varje så jag kan planera bättre. Men jag tror att det kommer att vara 2st Formal kvällar, 3st Smart casual kvällar och 2st Casual kvällar.

Det är verkligen kul med dresscodes, det är inget vi använder så ofta här i Sverige. Men mycket planerade blir det och det gäller att se till att få med sig allt. Skulle det uppstå en kris kan jag säkert alltid hitta något snyggt i Barcelona eller Rom! = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar