Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

söndag 12 december 2010

Dessa smälter i munnen!

Igår kväll gjorde vi en sats med skumtomte fudge. Jag blev inspirerad att prova efter att ha läst om det i en blogg som jag följer. Vi lätt den stå i kylen över natten och har nu på morgonen skär upp den i små bitar.


De blev så grymt gott, de smälter i munnen!! Vi tänkte bjuda på dem i em när vår familj och släkt kommer på adventsfika hemma hos oss. Jag planerar redan att göra en ny omgång nästa vecka...

2 kommentarer:

  1. Hur gör man skumtomtefudge? Låter smarrigt värre!!

    SvaraRadera
  2. Det är så gott, du måste testa!! = )

    Skumtomtefudge

    Du behöver:
    ca 12 skumtomtar.
    50 g smör
    1 dl vispgrädde
    2 dl socker
    150 g vit choklad
    .
    Blanda allt (utom chokladen) i en kastrull och smält på svag värme. Låt småkoka under omrörning i 10 minuter. Blanda i chokladen och rör tills massan blivit blank. Ta av kastrullen från spisen och fortsätt rör tills massan blivit svalare och ljusare. Häll upp i en bakplåtspappersklädd form och ställ in i kylen, skär sedan i bitar.
    Mums.

    SvaraRadera