Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

onsdag 20 juli 2011

Mumsig sommarpaj!

Idag hade jag eftermiddags besök av min vän Johanna, det var så efterlängtat!! Det var länge sen vi sågs så vi hade mycket att prata om... =)

Jag gjorde en sommarpaj som är så grymt god och väldigt lätt att göra. Man kan välja vilka bär eller frukter man vill i fyllningen, idag tog jag jordgubbar och blåbär. En riktig god kombination!!


Mumsig sommarpaj med blåbär och jordgubbar

Pajdeg
150 gr smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
Fyllning
valfria bär/frukter
1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl creme fraiche

Smält smöret Blanda de övriga ingredienserna till degen i en skål. Häll sedan över det smälta smöret och blanda ihop till en deg. Klä en pajform och ställ kallt. Blanda alla ingredienser till fyllningen och ha i bären /frukten. Häll alltsammans i pajformen. Grädda i 30 min på 200 grader.

TIPS - ha på lite potatismjöl på bären /frukten.

Pajen är supergod att äta kall och gärna till vaniljglass, mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar