Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

måndag 18 oktober 2010

Vackra ljung!


Simon frågade mig här om dagen hur det kommer sig att våra blommor fortfarande lever här hemma?? Det gav mig en tankeställare...
På nått konstigt sätt måste jag ha fått en släng av gröna fingrar sen vi flyttade. Tidigare levde våra blommor max i en vecka i lägenheten. Jag kom aldrig ihåg att vattna dem, det var hopplöst!

Nu följer jag våra blommor dag efter dag och känner mig riktigt stolt!! Frågan är bara hur länge det håller i sig... ; )

För att ta steget lite längre så planterade jag lite krukor utanför huset.


Det var hur kul som helst och jag inser att jag snart måste börja plantera i trädgården....

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!
    Då kanske du kan få ta dig an mitt Bonzai träd här hemma som numera helt saknar blad =)

    SvaraRadera
  2. Haha, du kan lämna den hemma hos mig en vecka så kan jag passa den åt dig! ; )

    SvaraRadera
  3. du ska nog inte börja plantera i trädgården snart utan inte förrän i vår om du inte planterar höstlökar :-)
    en vinter går oss till mötes...
    men du kan ju alltid börja PLANERA vad du ska plantera ;-)

    SvaraRadera
  4. Kan jag få komma på en trädgårds skola hos dig?? ; )

    SvaraRadera