Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

lördag 9 oktober 2010

Med lite trix går allt lite smidigare!


Med tanke på att jag syr väldigt sällan så är det inget jag ser fram emot. Jag drar gärna ut på det så länge som möjligt. Oftast blir det kära mamma som får rycka in om gardiner ska upp här hemma.
Men här i veckan visade mamma mig hur jag kan använda tejp för att lägga upp gardiner. Jag blev överlycklig, detta fixar ju helt själv!! = )
Så nu läggs det upp gardiner för fullt här hemma...


Vi hade väldigt högt i tak i vår gamla lägenhet vilket gör att de gardiner som vi hade tidigare är på tok för långa. Vad glad man blir när man hittar små trix som förenklar så mycket!

Det är bara att nåla upp gardinen, klippa och sedan stryka på tejpen.


Det är så smidigt, hur har jag kunnat missa detta?? = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar