Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

måndag 18 oktober 2010

The Blind Side


Igår kväll såg Simon och jag en film som jag verkligen rekommenderar!
Ett riktigt bra drama som även Simon gillade.


"Michael Oher vet lite om att ha en familj och ännu mindre om amerikansk fotboll. Vad den hemlösa ynglingen känner till är gatorna och slummen i Memphis. Leight Anne Tuohy känner inte till hans värld, men när de möts hittar han ett hem och familjen utökas med en ny son och älskad bror.
Den sanna historien om Michaels resa mot berömmelse och lycka som amerikansk fotbollsspelare i NFL samt om familjen som hjälpte honom dit."

En film som berör och som lämnar en hel del tankar även efter filmen.

2 kommentarer:

  1. visste du att en av Karen Kingsburys böcker har kommit ut på film och DVD?
    I USA så klart :( den vill jag se...
    kanske ska kolla denna film oxå.
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska beställa fortsättningen på boken! Måste få veta vad som händer!! = )

    SvaraRadera