Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

tisdag 1 februari 2011

Idag har vi skaffat vuxen poäng...

När vi flyttade in i huset så bestämde vi oss för att ta tag i vår planering och matlagning. Vi har nu börjat att veckoplanera vår mat och göra matlådor. Det är hur bra som helst!!
Tidigare började vi prata om middag när vi kom hem från jobbet. Det slutade med att hela kvällen gick åt att åka och handla och sedan börja laga mat. Eller ännu värre att vi köpte hem take away mat...
Vi har nu fått en jätte bra rutin på det och vi har samtidigt insett hur mycket pengar vi har lagt på mat tidigare. De pengarna lägger jag nu mycket hellre på inrednings prylar... = )

Sist men inte minst så har vi fått mycket mer tid över till att hitta på andra saker på kvällarna, det är så skönt.


Dagen till ära så skaffade vi även Shop express, det är ju så smidigt!!
Simon och jag ligger nog några år efter alla andra, för oss har en helt ny värld öppnat sig... = )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar