Jag är galet intresserad av färg, form, kläder och mode. Blanda det med god mat, träning, resor, att testa nya saker och uppleva livets goda, det är lycka... Titta gärna in så ska jag försöka uppdatera er om vad som händer i mitt liv.

tisdag 2 augusti 2011

Kantarellplock i skogen

Hur gott är det inte med kantareller? Själv har jag varit ganska dålig på att ge mig ut i skogen och plocka, när jag väl har gjort det så har resultatet inte varit så lyckat...
Men i år vände vi på traditionen och hittade hur mycket svamp som helst!!


Vi har nu ätit kantareller varje dag och jag kan inte få nog! Måste nog ut och plocka lite mer... =)

I lördags så åkte vi till Robertssons Charkuteri och köpte närproducerad oxfile, till det gjorde vi en helt underbar kantarellsås. Det var en fantastisk smakupplevelse med både köttet och såsen. Något vi lätt kommer att göra fler gånger!!

Det känns extra bra när man vet att man äter närproducerat kött och kantareller som man själv har letat och plockat i skogen. Något jag ska tänka lite oftare på, det är helt klart värt det lilla extra arbetet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar